zaterdag 10 maart 2012

De McTwitter; hamburger met vervelende nasmaak

McDonalds had het ludieke idee om zelf te bepalen wat mensen op Twitter over hen moesten gaan zeggen. Door aan te geven aan mensen dat ze graag verhalen wilden horen over McDonald's, kregen ze die verhalen ook. Twitteraars moesten dan de hashtag #McDstories gebruiken.

Echter had de fastfoodgrootheid graag positieve reacties gewild, maar ze vergaten één belangrijk ding; Mensen gaan niet voor hun plezier naar de McDonald's, maar omdat het goedkoop, gemakkelijk en snel is. En de doelgroep die wel voor hun plezier gaat, kinderen, die twitteren niet. McDonald's vroeg verhalen, McDonald's kreeg verhalen. Zoveel zelfs, dat de burgertent na 2 uur hun aanvraag weer introk. Waarom? Omdat de tweets niet echt positief uitvielen.

Niet echt slim dus, bepalen wat je volgers moeten gaan zeggen. Als je moeder vroeger zei; 'je mag niet in de kast kijken', wat deed je dan? Juist, je haalde die gehele kast ondersteboven! Zeg ons niet wat we moeten doen meneer McDonald's, wij adviseren jullie ook niet over de runderschoenlappen die tussen jullie broodjes zitten. Je twitter-actie gaf een viezere nasmaak dan jullie BigMac, deal with it!

Twitter, I'm lovin it!

Zie voor reacties en tips voor wél goed Twittergebruik onderstaand filmpje;

Geen opmerkingen:

Een reactie posten